HTML

Karinthy 90

Bejárás a Karinthy Színházba a művészbejárón keresztül avagy egy budai színház színes-szagos világa a színfalak előtt és mögött.

Karinthy Színház a Facebookon

Friss topikok

Linkblog

2012.04.19. 13:07 Nird

Lovagias ügy külsős szemmel

Egy ismerősünk "belógott" a Lovagias ügy olvasópróbájára, meg is írta gyorsan a tapasztalatait:

Múlt pénteken különleges élményben volt részem: beülhettem a Karinthy Színház egyik olvasópróbájára! Persze ez biztos sokakat nem hozna lázba, hiszen nem olyan látványos, mint egy már elkészült előadás, de szerintem nagyon izgalmas betekinteni a kulisszák mögé!

Régóta színházrajongó vagyok, ezért a Karinthyban dolgozó egyik ismerősömnek köszönhetően bepillanthattam a Lovagias ügy első próbájára. Kivételes eset ez, hiszen a színészek - érthető okokból - nem szeretik, ha akkor látjuk őket, amikor még a produkció nem áll készen. Én azonban épp erre voltam kíváncsi: akkor szerettem volna találkozni velük, amikor már nem magánszemélyek, de még nem is azonosultak a karakterükkel.

És hogy is nézett ki mindez? Valamennyi színész ott ült a színpadon, a Szegény Dániel díszletei között egyszerű székeken, kezükben vaskos szövegkönyvvel. Közöttük foglalt helyet a rendező, a színpad mellett pedig a zongora állt, amin a dalokat kísérték, hiszen egy zenés darabról van szó. Közben a színház munkatársai (technikai szakemberek, asszisztens, stb.) ott segédkeztek, ahol tudtak, vagy csak egyszerűen figyelték, hogy hogyan lesz a leírt szövegből előadás, és ők hogyan járulhatnak hozzá.
 
Ez azonban még egy hosszú folyamat, addig még rengeteget kell próbálni, és azalatt is sokat fognak változni a karakterek. Most „csak” felolvasták a szöveget, de olyan profin, hogy ha becsuktam volna a szemem, szinte azt hihettem volna, hogy a sokadik előadást hallgatom. Érdekes volt, hogy milyen hitelesen tudnak előadni akár egy pofozás jelenetét, úgy, hogy közben 3 székre ülnek egymástól az érintett felek.
A rendező (Verebes István) időről-időre hozzászólt, megbeszélték, hogy melyik résznél milyen  elképzelései vannak a megvalósításról. Néha nevettek is az elszólásokon vagy a karaktereken, azonban végig nagyon komolyan vették a szerepüket és az egész próbát. Mikor pedig elhangzott a bűvös szó: „Szünet!”, egy pillanat alatt mindenki visszaváltozott civil önmagává...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://karinthy90.blog.hu/api/trackback/id/tr364460908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása